Pagina's

 

Verschillende vormen van beeld & geluid

video stijlen

Welke uiting sluit aan bij jou idee.

Animaties


Animatie is een vorm van video die vaak grotendeels achter de computer wordt gerealiseerd. De beelden worden geanimeerd door professionele bewerkingsprogramma’s en onze ervaren editors. Animatie komt door stand op basis van een geschreven script waarin alle inhoud van de boodschap staat beschreven. Daarnaast wordt er een plan gemaakt over de beeldtaal en de stijl van animeren.

Bedrijfsfilm


Een bedrijfsfilm maken is een effectieve manier om op overtuigende wijze een boodschap direct aan de klant over te brengen. Bovendien bevordert een video het begrijpen van een product of dienst en onthouden de kijkers meer informatie uit video’s  die ze online bekijken in tegenstelling tot de tekst die ze lezen op websites. Video’s zijn gemakkelijk te delen via Social Media en worden ook sneller gedeeld door gebruikers.

Commercials


Een commercial is een vorm waarbij er duidelijk gebruik wordt gemaakt van een call-to-action met als doel potentiële klanten over te halen tot aanschaf van producten en diensten. De meeste reclame-uitingen zijn dan ook bedoeld om consumptie te bevorderen door het creëren en versterken van een merkimago.

Documentaire


Een documentaire is een non-fictiefilm en een op feiten gebaseerde film, waarbij de realiteit wordt weergegeven om zo de kijker te informeren of te vermaken. De documentaire onderscheidt zich van een registratie. Dit kan zowel zitten in de opbouw van het verhaal, dat over het algemeen meerdere verhaallijnen telt, als in de wijze waarop dit in beeld gebracht is. In tegenstelling tot reportages, wordt bij een documentaire het onderwerp in een groter geheel geplaatst. Vaak is het zo dat een documentaire langer dan 15 minuten duurt waarbij een reportage vaak onder de 10 minuten blijft. De hoeveelheid research die daarvoor nodig is, is daardoor in de regel ook groter.

Webseries


Wij werken met verschillende opdrachtgevers waarbij het produceren van online content belangrijk is het gehele jaar door.  Zo zorgt Vidso Producties niet alleen voor een marketingstrategie, maar ook de conceptontwikkeling om te kijken wat de beste methode is om efficiënt voor een geheel jaar content te produceren.

Het onderscheid tussen free publicity zoals social media en advertentie-campagnes op deze social media kanalen is steeds minder duidelijk, zowel voor een zender als een ontvanger. Dit zorgt dat er meer ruimte is om te focussen op de inhoud en niet alleen op de kosten voor adverteren. Ook bereik je hiermee de dedicated followers die ook echt geïnteresseerd zijn in een product of dienst. 

Webvideos


Bedrijven pushen graag online content om hun product of dienst onder de aandacht te brengen. Om een eenheid te ontwikkelen binnen de gehele videomarketing zijn webvideos de oplossing om herkenbaarheid te creëren. Wij denken mee en zorgen dat uw doelstellingen op het gebied van online content worden behaald. In een kennismakingsgesprek wordt er gekeken naar probleemstellingen en gaan daarmee aan de slag om een passende oplossing te vinden.

Promotie Video


Aankondigingen, het tonen van een (nieuw) product/dienst, een “making of” kan gezien worden als promofilm om de zichtbaarheid van uw organisatie te verbeteren en de doelgroep in beweging te krijgen. Video wordt vaak ingezet voor promotie, en dit is niet zomaar. Niet alleen bezoekt de kijker de website na het zien van een video, er is ook een grotere kans dat klanten een product kopen nadat ze een product video gezien hebben. Een promotiefilm kan op vele manieren worden ingezet. Het meest voorkomend is social media, website en tv.

How-to Video


In een how-to video wordt uitgelegd hoe een product of dienst werkt. Het is een video dat instrueert, onderwijst, traint of zorgt voor verbeterde prestatie. Denk aan kookprogramma’s, doe-het-zelf video’s of stap voor stap een proces in kaart brengen.

Hier houden de mogelijkheden niet op als je verder durft te kijken naar virtual reality of interactieve video. Deze twee vormen zijn groeiende en absoluut niet weg te denken in de toekomst.  Als opdrachtgever is het slim om over dit soort opties na te denken om zo het bedrijf of product mee te laten bewegen met de tijd. Misschien zelfs vooruit te lopen op de concurrentie. Uiteraard kunt u ons advies inwinnen om inzichten te krijgen waar verschillende uitingen voor ingezet kunnen worden passend bij uw boodschap, doelstellingen of probleemstellingen. Wij helpen graag met vraagstukken zoals deze om zo een effectief en hoogwaardig eindproduct neer te zetten waar iedereen trots op mag zijn.

Event Registraties


Met een registratie kan een gebeurtenis gemakkelijk gedeeld worden met mensen die niet aanwezig waren op dat moment. Deze vorm kan zich vertalen in een after movie of een live stream waarmee geïnteresseerden vanaf een afstand mee kijken.

Fashion Clips


Deze vorm is specifiek voor de mode industrie en brands. Het kan hierbij gaan om het filmen van een fotoshoot (behind the scenes) voor een collectie, waar vervolgens een clip van wordt gemaakt. Maar ook winkelopeningen, jubilea of promo’s en commercials zijn voorbeelden van soorten content die hiervoor worden gemaakt. Het is een manier om een merk tot leven te laten komen en op persoonlijk niveau te communiceren met de doelgroep.

Live Streams


Live streaming is een video platform waarbij de mogelijkheid is om video online uit te zenden zodat iedereen waar dan ook ter wereld de gebeurtenis kan volgen. Er is tegenwoordig veel vraag naar live streams, omdat hierdoor een groter publiek kan worden bereikt. Het is innovatief en creëert meer diversiteit.

E-learning


Online een cursus volgen of simpelweg vertellen of laten zien hoe je iets moet doen. Dat kan gemakkelijk door een training of cursus te maken met online video. Hierbij kan duidelijk stap voor stap verteld en uitgebeeld worden wat er moet gebeuren. Online onderwijs en het online cursusaanbod is aanzienlijk gestegen in populariteit onder de mensen. Zo gaat een enorm obstakel uit de weg voor veel cursisten, namelijk het reizen naar locatie.

Interne Communicatie


Een duidelijke en overzichtelijke interne communicatie is belangrijk voor allerlei zaken. Het is de structuur waarop een bedrijf succesvol kan worden en het beïnvloedt het gedrag van je personeel. Goede communicatie laat een organisatie beter functioneren. Met video zorg je voor deze duidelijke communicatie. Interne communicatie kan behalve video ook bestaan uit een narrowcasting (digital signage) kanaal binnen het bedrijf. Dit zijn digitale schermen waar allerlei bedrijfsgerelateerde informatie op te vinden is.

Social Video


Video wordt tegenwoordig op vrijwel alle social media kanalen ondersteund. Op veel sociale media kanalen heeft video binnen het algoritme een groot voordeel ten opzichte van andere content. Kortom, social video is onmisbaar in de social media strategie en wordt alleen maar belangrijker in de toekomst. Met het juiste onderzoek, strategiebepaling en conceptontwikkeling kan er fotografie, video en andere online content worden ontwikkeld.

Testimonial


Bij een testimonial wordt er feedback gegeven door gebruikers of klanten. Met verschillende mensen aan het woord om verschillende kanten van een visie of dienst uit te lichten. Er wordt gesproken over het probleem en de oplossing, de samenwerking, unique selling points en de kwaliteit van een product of dienst. Het draait om de visie.

Bij het in de markt brengen van uw diensten is het van groot belang om geloofwaardig te zijn. Daarvoor is een testimonial een uitermate geschikt. Het helpt (potentiële) klanten om vertrouwen te krijgen in de dienstverlening die wordt aangeboden. Vooral als ze zien en horen dat anderen met volle tevredenheid zijn geholpen ontstaat er een positieve reactie die zorgt voor conversie.

Video Clip


Een video clip is een korte clip met de muziek als basis om een muzikant te promoten. Op basis van de inhoud (tekst en emotie) van een nummer wordt een beeldtaal gekozen en concept bedacht. Daarbij is vaak de aankleding van de set en de keuze voor een locatie om dit verhaal te filmen erg belangrijk. Een videoclip brengt de emotie van het nummer nog krachtiger over aan de kijker en houdt het de aandacht vast.

Video Nieuwsbrief


In een video nieuwsbrief wordt het laatste nieuws van jouw bedrijf gedeeld door middel van video in de nieuwsbrief. Deze methode valt onder E-mailmarketing en is zeer effectief. Je nieuwsbrief ontvangt meer attentiewaarde en een groter bereik door er een video aan toe te voegen. Alhoewel de fanatieke lezer nooit zal verdwijnen is het wel verstandig om ook de andere kant van een doelgroep beter van dienst te zijn. Deze visueel ingestelde doelgroep is groot en wordt in de toekomst alleen maar groter met alle innovatie die gaande is.

Animaties


Animatie is een vorm van video die vaak grotendeels achter de computer wordt gerealiseerd. De beelden worden geanimeerd door professionele bewerkingsprogramma’s en onze ervaren editors. Animatie komt door stand op basis van een geschreven script waarin alle inhoud van de boodschap staat beschreven. Daarnaast wordt er een plan gemaakt over de beeldtaal en de stijl van animeren.

Bedrijfsfilm


Een bedrijfsfilm maken is een effectieve manier om op overtuigende wijze een boodschap direct aan de klant over te brengen. Bovendien bevordert een video het begrijpen van een product of dienst en onthouden de kijkers meer informatie uit video’s  die ze online bekijken in tegenstelling tot de tekst die ze lezen op websites. Video’s zijn gemakkelijk te delen via Social Media en worden ook sneller gedeeld door gebruikers.

Commercials


Een commercial is een vorm waarbij er duidelijk gebruik wordt gemaakt van een call-to-action met als doel potentiële klanten over te halen tot aanschaf van producten en diensten. De meeste reclame-uitingen zijn dan ook bedoeld om consumptie te bevorderen door het creëren en versterken van een merkimago.

Documentaire


Een documentaire is een non-fictiefilm en een op feiten gebaseerde film, waarbij de realiteit wordt weergegeven om zo de kijker te informeren of te vermaken. De documentaire onderscheidt zich van een registratie. Dit kan zowel zitten in de opbouw van het verhaal, dat over het algemeen meerdere verhaallijnen telt, als in de wijze waarop dit in beeld gebracht is. In tegenstelling tot reportages, wordt bij een documentaire het onderwerp in een groter geheel geplaatst. Vaak is het zo dat een documentaire langer dan 15 minuten duurt waarbij een reportage vaak onder de 10 minuten blijft. De hoeveelheid research die daarvoor nodig is, is daardoor in de regel ook groter.

Event Registraties


Met een registratie kan een gebeurtenis gemakkelijk gedeeld worden met mensen die niet aanwezig waren op dat moment. Deze vorm kan zich vertalen in een after movie of een live stream waarmee geïnteresseerden vanaf een afstand mee kijken.

Fashion Clips


Deze vorm is specifiek voor de mode industrie en brands. Het kan hierbij gaan om het filmen van een fotoshoot (behind the scenes) voor een collectie, waar vervolgens een clip van wordt gemaakt. Maar ook winkelopeningen, jubilea of promo’s en commercials zijn voorbeelden van soorten content die hiervoor worden gemaakt. Het is een manier om een merk tot leven te laten komen en op persoonlijk niveau te communiceren met de doelgroep.

Live Streams


Live streaming is een video platform waarbij de mogelijkheid is om video online uit te zenden zodat iedereen waar dan ook ter wereld de gebeurtenis kan volgen. Er is tegenwoordig veel vraag naar live streams, omdat hierdoor een groter publiek kan worden bereikt. Het is innovatief en creëert meer diversiteit.

E-learning


Online een cursus volgen of simpelweg vertellen of laten zien hoe je iets moet doen. Dat kan gemakkelijk door een training of cursus te maken met online video. Hierbij kan duidelijk stap voor stap verteld en uitgebeeld worden wat er moet gebeuren. Online onderwijs en het online cursusaanbod is aanzienlijk gestegen in populariteit onder de mensen. Zo gaat een enorm obstakel uit de weg voor veel cursisten, namelijk het reizen naar locatie.

Interne Communicatie


Een duidelijke en overzichtelijke interne communicatie is belangrijk voor allerlei zaken. Het is de structuur waarop een bedrijf succesvol kan worden en het beïnvloedt het gedrag van je personeel. Goede communicatie laat een organisatie beter functioneren. Met video zorg je voor deze duidelijke communicatie. Interne communicatie kan behalve video ook bestaan uit een narrowcasting (digital signage) kanaal binnen het bedrijf. Dit zijn digitale schermen waar allerlei bedrijfsgerelateerde informatie op te vinden is.

Webseries


Wij werken met verschillende opdrachtgevers waarbij het produceren van online content belangrijk is het gehele jaar door.  Zo zorgt Vidso Producties niet alleen voor een marketingstrategie, maar ook de conceptontwikkeling om te kijken wat de beste methode is om efficiënt voor een geheel jaar content te produceren.

Het onderscheid tussen free publicity zoals social media en advertentie-campagnes op deze social media kanalen is steeds minder duidelijk, zowel voor een zender als een ontvanger. Dit zorgt dat er meer ruimte is om te focussen op de inhoud en niet alleen op de kosten voor adverteren. Ook bereik je hiermee de dedicated followers die ook echt geïnteresseerd zijn in een product of dienst. 

Webvideos


Bedrijven pushen graag online content om hun product of dienst onder de aandacht te brengen. Om een eenheid te ontwikkelen binnen de gehele videomarketing zijn webvideos de oplossing om herkenbaarheid te creëren. Wij denken mee en zorgen dat uw doelstellingen op het gebied van online content worden behaald. In een kennismakingsgesprek wordt er gekeken naar probleemstellingen en gaan daarmee aan de slag om een passende oplossing te vinden.

Promotie Video


Aankondigingen, het tonen van een (nieuw) product/dienst, een “making of” kan gezien worden als promofilm om de zichtbaarheid van uw organisatie te verbeteren en de doelgroep in beweging te krijgen. Video wordt vaak ingezet voor promotie, en dit is niet zomaar. Niet alleen bezoekt de kijker de website na het zien van een video, er is ook een grotere kans dat klanten een product kopen nadat ze een product video gezien hebben. Een promotiefilm kan op vele manieren worden ingezet. Het meest voorkomend is social media, website en tv.

How-to Video


In een how-to video wordt uitgelegd hoe een product of dienst werkt. Het is een video dat instrueert, onderwijst, traint of zorgt voor verbeterde prestatie. Denk aan kookprogramma’s, doe-het-zelf video’s of stap voor stap een proces in kaart brengen.

Social Video


Video wordt tegenwoordig op vrijwel alle social media kanalen ondersteund. Op veel sociale media kanalen heeft video binnen het algoritme een groot voordeel ten opzichte van andere content. Kortom, social video is onmisbaar in de social media strategie en wordt alleen maar belangrijker in de toekomst. Met het juiste onderzoek, strategiebepaling en conceptontwikkeling kan er fotografie, video en andere online content worden ontwikkeld.

Testimonial


Bij een testimonial wordt er feedback gegeven door gebruikers of klanten. Met verschillende mensen aan het woord om verschillende kanten van een visie of dienst uit te lichten. Er wordt gesproken over het probleem en de oplossing, de samenwerking, unique selling points en de kwaliteit van een product of dienst. Het draait om de visie.

Bij het in de markt brengen van uw diensten is het van groot belang om geloofwaardig te zijn. Daarvoor is een testimonial een uitermate geschikt. Het helpt (potentiële) klanten om vertrouwen te krijgen in de dienstverlening die wordt aangeboden. Vooral als ze zien en horen dat anderen met volle tevredenheid zijn geholpen ontstaat er een positieve reactie die zorgt voor conversie.

Video Clip


Een videoclip is een korte clip met de muziek als basis om een muzikant te promoten. Op basis van de inhoud (tekst en emotie) van een nummer wordt een beeldtaal gekozen en concept bedacht. Daarbij is vaak de aankleding van de set en de keuze voor een locatie om dit verhaal te filmen erg belangrijk. Een videoclip brengt de emotie van het nummer nog krachtiger over aan de kijker en houdt het de aandacht vast.

Video Nieuwsbrief


In een video nieuwsbrief wordt het laatste nieuws van jouw bedrijf gedeeld door middel van video in de nieuwsbrief. Deze methode valt onder E-mailmarketing en is zeer effectief. Je nieuwsbrief ontvangt meer attentiewaarde en een groter bereik door er een video aan toe te voegen. Alhoewel de fanatieke lezer nooit zal verdwijnen is het wel verstandig om ook de andere kant van een doelgroep beter van dienst te zijn. Deze visueel ingestelde doelgroep is groot en wordt in de toekomst alleen maar groter met alle innovatie die gaande is.

Nawoord

Hier houden de mogelijkheden niet op als je verder durft te kijken naar virtual reality of interactieve video. Deze twee vormen zijn groeiende en absoluut niet weg te denken in de toekomst.  Als opdrachtgever is het slim om over dit soort opties na te denken om zo het bedrijf of product mee te laten bewegen met de tijd. Misschien zelfs vooruit te lopen op de concurrentie. Uiteraard kunt u ons advies inwinnen om inzichten te krijgen waar verschillende uitingen voor ingezet kunnen worden passend bij uw boodschap, doelstellingen of probleemstellingen. Wij helpen graag met vraagstukken zoals deze om zo een effectief en hoogwaardig eindproduct neer te zetten waar iedereen trots op mag zijn.